Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
J. ANGIELSKI 2 | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

J. ANGIELSKI 2

Tydzień: 25.05 – 29.05

  1. I’ve got a… – słuchamy i odgrywamy dialog.

 

– przyglądamy się ilustracjom w ćw.1/54  w książce, dzieciom

oraz przedmiotom i opowiadamy po polsku co tam się dzieje

na kolejnych czterech ilustracjach przedstawiających Minnie

i Pata,

– słuchamy płytkę  CD, ćw.1/54 i wskazujemy kolejno usłyszane dialogi,

– słuchamy jeszcze raz i powtarzamy dialogi,

– staramy się samodzielnie przeczytać role,

– w ćwiczeniu 2/54 słuchamy płytkę CD i wskazujemy na rzeczy

i ustnie wymawiamy imię Minnie lub Pata, słysząc co posiadają dzieci,

– jeszcze raz czytamy dialogi z ćw.1/54,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw.1, 2/44).

 

  1. I’ve got a… – piszemy o swoich zabawkach, utrwalamy nazwy przedmiotów.

 

– opowiadamy co dzieje się na ilustracji w ćw. 3/55 po polsku

i ustalamy co posiada dziewczynka i co lubi najbardziej,

– słuchamy rymowanki (płytka CD) i wskazujemy właściwą rzecz,

– powtarzamy części rymowanki  z zatrzymywaniem płytki CD,

– samodzielnie staramy się czytać rymowankę,

– jeszcze raz słuchamy rymowankę,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw. 2/45), bez

„Extra fun !”.

 

BARDZO PROSZĘ I PRZYPOMINAM O NADROBIENIU ZALEGŁOŚCI

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień:   18.05 – 22.05

  1. Favourite things – słuchamy i recytujemy wierszyk oraz rysujemy ulubione rzeczy.

 

– przyglądamy się ilustracji pokoju na stronie 50 w książce, dzieciom

oraz przedmiotom i opowiadamy po polsku co tam się dzieje,

– słuchamy płytkę  CD i wprowadzamy nowe słownictwo dotyczące

posiadanych rzeczy; str. 50-51 w książce,

– słuchamy i powtarzamy nazwy rzeczy oraz wskazujemy

rzeczy umieszczone  na ilustracji,ćw.1/50, płytka CD,

– słuchamy i powtarzamy rymowankę (wyrazy na końcu książki, str. 80),

zatrzymując płytkę CD,

– staramy się samodzielnie przeczytać rymowankę,

– w ćwiczeniu 2/51 słuchamy płytkę CD i wskazujemy na rzeczy

umieszczone na półkach, ustnie powtarzamy nazwy,

– w ćw.3/51 czytamy wypowiedzi dzieci, przyglądamy się, co posiadają

i ustalamy czy to prawda, czy nie,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw.1, 2/42),

do wyboru.

 

  1. The toy shop – słuchamy historyjki obrazkowej, czytamy i odgrywamy ją,  ćwiczymy nazwy przedmiotów.

 

– opowiadamy co dzieje się na kolejnych częściach historyjki po polsku;

str. 52,

– słuchamy historyjkę (płytka CD) i wskazujemy właściwy obrazek,

– powtarzamy części historyjki z zatrzymywaniem płytki CD, ćw. 1/52,

– samodzielnie staramy się czytać historyjkę,

– słuchamy kolejne ćwiczenia z płytki CD, ćw.2/53,słuchamy

i wskazujemy odpowiednią „buzię” umieszczoną u góry ilustracji,

( w zeszycie nic nie robimy),

– jeszcze raz słuchamy historyjkę,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw.1, 2/43),

do wyboru.

 

 

BARDZO PROSZĘ I PRZYPOMINAM O NADROBIENIU ZALEGŁOŚCI

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

Tydzień:   11.05 – 15.05

  1. Buckingham Palace – czytamy tekst i słuchamy nagrania oraz wykonujemy plakat

 

–  przyglądamy się zdjęciom Pałacu Buckingham na str.48 i 49 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– słuchamy płytkę CD w ćw.1/48, 49 i wskazujemy kolejne zdjęcia  zatrzymując nagranie,

– słuchamy jeszcze raz, wskazujemy tekst usłyszany z nagrania                         i powtarzamy słuchając i zatrzymując płytkę CD,                                                                                                – następnie staramy się przeczytać teksty 1-5 samodzielnie,

– w tekstach tych jest sporo znanych uczniom słówek, innych

szukamy w słownikach.

 

  1. Ciekawostki Pałacu Buckingham.

 

– jeśli tekst ze stron 48, 49 w podręczniku dotyczący domu

Królowej nie był zrozumiany  zaglądamy na strony

internetowe, gdzie wiadomości podane są w j.polskim:

https://www.youtube.com/watch?v=1ZBx5AIwN3s

https://www.youtube.com/watch?v=lfLSshup0pQ

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

Tydzień: 04. 05- 08. 05

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy II

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy II

( 04.05.20 – 08.05.20 )

  1. Bob and Olly – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

–  przyglądamy się ilustracjom na str.47 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– staramy się nazwać po angielsku i użyć jak najwięcej wyrazów,

– słuchamy płytkę CD w ćw.1/47 i wskazujemy kolejne obrazki zatrzymując nagranie,

– słuchamy jeszcze raz, wskazujemy tekst usłyszany z nagrania i powtarzamy słuchając i zatrzymując płytkę CD,                                                                                                – następnie staramy się przeczytać historyjkę samodzielnie,

– w ćwiczeniach zadania do wyboru.

  1. Now I know-omówienie i podsumowanie materiału z rozdziału 4

 

– powtarzamy słownictwo zawarte w dziale 4 (str.79 w książce),

– powtarzamy rymowanki i piosenkę zawartą w dziale(słuchamy CD),

– słuchamy,  recytujemy  z płytką CD,                                                                  – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

( 04.05.20 – 08.05.20 )

  1. Bob and Olly – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

–  przyglądamy się ilustracjom na str.47 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– staramy się nazwać po angielsku i użyć jak najwięcej wyrazów,

– słuchamy płytkę CD w ćw.1/47 i wskazujemy kolejne obrazki zatrzymując nagranie,

– słuchamy jeszcze raz, wskazujemy tekst usłyszany z nagrania i powtarzamy słuchając i zatrzymując płytkę CD,                                                                                                – następnie staramy się przeczytać historyjkę samodzielnie,

– w ćwiczeniach zadania do wyboru.

  1. Now I know-omówienie i podsumowanie materiału z rozdziału 4

 

– powtarzamy słownictwo zawarte w dziale 4 (str.79 w książce),

– powtarzamy rymowanki i piosenkę zawartą w dziale(słuchamy CD),

– słuchamy,  recytujemy  z płytką CD,                                                                  – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

Tydzień: 27. 04 – 01. 05

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy II

( 27.04.20 – 30.04.20 )

  1. Popularne świąteczne piosenki brytyjskie.

– w miarę  możliwości i dostępności internetu zapoznajemy się z

tekstami piosenek  (słuchamy i oglądamy, a jeśli uczniowie znają niektóre

wtedy starają się śpiewać)-to są adresy” youtube „ :

https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

https://www.youtube.com/watch?v=EIVoIaqd0nc

 

  1. A healthy diet – poznajemy słownictwo i czytamy o zdrowej diecie.

– przyglądamy się obrazkom na stronie 46 w podręczniku,

– staramy się wskazując na jedzenie podać jak najwięcej

nazw w języku angielskim,

– czytamy pięć zdań w ćwiczeniu pierwszym ( ćw.1/46 )

i przyporządkowujemy je do obrazków ( słownictwo na końcu

książki),

– w ćwiczeniu drugim wskazujemy zdrowe jedzenie (ćw.2/46),

– w ćwiczeniach zadania do wyboru.

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

 

Tydzień: 20. 04 – 24. 04

  1. Tradycje świąteczne w Wielkiej Brytanii-słuchanie i czytanie tekstu.

– słuchamy tekst czytany  przez rodzica  (bardzo proszę o pomoc i  przeczytanie tekstu),

–  czytamy o zabawach świątecznych w Wielkiej Brytanii (uczniowie sami starają się czytać tekst o zabawach),

 

TEKST DO PRZECZYTANIA PRZEZ RODZICA:

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii jednak trochę inaczej odnoszą się do tego wiekowego święta. Historia ich tradycji sięga czasów, gdy chrześcijaństwo nie było jeszcze znane. Nazwa Wielkanoc (ang. Easter) wzięła się od imienia anglo-saskiej bogini wiosny – Eostre. Jej głównymi symbolami było szczęście i  narodziny. Dawniej Święta Wielkiej Nocy w krajach celtyckich, kojarzone były z pożegnaniem zimnych dni i przywitaniem wiosennej aury. Na tę okazję rozpalano wielkie ognisko by, chociaż na pewien czas przegonić zimę. Ponadto okazją do świętowania nie było tylko nadejście wiosny, ale również koniec postu. W XVIIw. istniał zwyczaj, rozdawania pieniędzy w Wielki Czwartek. Dziś tradycja ta wygląda nieco inaczej. Podczas corocznej ceremonii Royal Maundy, Królowa obdarowuje zasłużone kobiety i mężczyzn (liczba osób zależy od wieku Królowej) czerwonymi i białymi portfelami. W ich wnętrzu znajdują się specjalnie wybijane na tę okazję monety – symbol zasłużenia dla społeczeństwa.

Jak współczesne społeczeństwo celebruje Święta Wielkiej Nocy w Zjednoczonym Królestwie?

Na Wyspach, Wielki Pątek (Good Friday) jak i poniedziałek wielkanocny są dniami wolnymi od pracy. W Polsce mamy „lany poniedziałek”, na ziemiach brytyjskich w Easter Monday, nie ma takiej tradycji. Symbolem tego święta jest natomiast „Easter Bunny”, który nie ma zbyt wiele wspólnego z z chrześcijańskim zajączkiem wielkanocnym. „Easter Bunny” przynosi dzieciom drobne upominków w postaci słodyczy.

Niedziela Wielkanocna dla wielu Brytyjczyków jest bardzo rodzinnym dniem. W gronie najbliższych spotykają podczas śniadania, wybierają się do kościoła lub na spacer. Wiele rodzin w tych dniach wybiera się poza granice kraju, najczęściej w cieplejsze zakątki świata.

W niektórych częściach Wielkiej Brytanii tradycją jest dość nietypowy zwyczaj: zawody w toczeniu jajek z górki. Co ciekawe można się w nim doszukać chrześcijańskich symboli. Turlanie jajka symbolizuje odkrywanie kamienia do groty, w której spoczywało ciało ukrzyżowanego wcześniej Jezusa. Ostatecznie wygrywa osoba, którego jajko przetrwa zabawę.

                                                                                                                                           Jajka wielkanocne tak, ale nie kolorowe pisanki

Brytyjczycy już jakiś czas temu zrezygnowali z kolorowych pisanek na rzecz czekoladowych jajek. Kuchnia Zjednoczonego Królestwa w ciągu tych czterech dni również rządzi się swoimi prawami. Oprócz popularnych czekoladowych jajek, w sklepach dominują bułeczki z charakterystycznym krzyżem, pieczone specjalnie na tą okazję. Simnel cake – ciasto pokryte warstwą masy marcepanowej. Można je poznać po 11 marcepanowych kulkach umieszczonych na wierzchu. Dlaczego akurat taka liczba? Ponieważ apostołów, bez Judasza było jedenastu. Brytyjczycy uważają, że za swoje zachowanie, akurat ten uczeń Jezusa nie zasługuje na żadne słodkości.

TEKST DO CZYTANIA PRZEZ UCZNIÓW:

Popularne zabawy:

EGG HUNT – polowanie na jajka, polega na tym, że dzieci szukają czekoladowych jajek w ogrodzie, schowanych tam wcześniej wśród traw, krzewów, a nawet drzew przez rodziców. Wygrywa to dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej. Poszukiwanie jajek odbywa się w poranek niedzieli Wielkanocnej.

ROLLING EGGS – to nic innego jak toczenie jajek z góry, wygrywa ten, którego jajko rozbije się jako ostatnie.

PACE – EGGING – dzieci w Anglii chodzą od domu do domu w Wielkanoc i proszą o czekoladowe jajka. A w zamian za otrzymanie ich śpiewają piosenkę, w której obiecują nie pojawić się u danej osoby, aż do następnej Wielkanocy.

 

  1. Wielkanocna pisanka.

– na kartce papieru rysunkowego rysujemy lub malujemy wielkanocną pisankę.

 

Niechaj miłość Zmartwychwstałego Chrystusa
staje się źródłem siły, mocy i wiary
na każdą chwilę dnia.
Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiejnocy
życzy  Mirosław Gacuta.

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień: 13.04 – 17.04

  1. Do you like…? – gramy w grę; Zabadoo says – zabawa ruchowa: utrwalenie poleceń.

– słuchamy płytkę CD i powtarzamy rymowankę ze strony 43 w podręczniku ( ćw.3/43 ),

–  wskazujemy i powtarzamy komendy Zabadoo, strona 44, ćw.3, słuchając płytkę CD,                                                                                                – staramy się powtórzyć polecenia z pamięci i wykonać je

– w ćwiczeniach zadania do wyboru.

  1. . Daddy, daddy, can I have some ice-cream? – gramy w grę i spiewamy piosenkę.

– przyglądamy się ilustracji na str.45 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– staramy się nazwać po angielsku i użyć jak najwięcej wyrazów,

– słuchamy piosenki z płytki CD i śpiewamy o lodach,                                      – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

 

Tydzień: 06.04 – 10.04

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy II

( 06.04.20 – 08.04.20 )

  1. I like… / I don’t like: mówimy o ulubionym/nielubianym jedzeniu.

– słuchamy z płytki CD na str.44,ćw.1  oraz powtarzamy pytania i odpowiedzi  na pytanie „Czy ty lubisz…?(DU JU LAJK …?)(słownictwo na końcu podręcznika),                                                                                                -słuchamy i powtarzamy pytania i odpowiedzi o jedzeniu (DU JU LAJK…?),

– pytamy kogoś z rodziny „DO YOU LIKE….(wstawiamy nazwę jedzenia)?”,

– wskazujemy i powtarzamy komendy Zabadoo, strona 44, ćw.3.

-uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla dzieci rozpoczynających przygodę z angielskim.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień: 30.03 – 05.04

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy II

( 30.03.20 – 03.04.20 )

  1. In the café – słuchamy historyjki obrazkowej, czytamy i odgrywamy ją.

-słuchamy rymowankę „Can I have some pasta?” z płytki CD str.38-39 wraz z nowym słownictwem(słownictwo na końcu podręcznika),

-powtarzamy nowe słownictwo dot.jedzenia,

-słuchamy historyjkę obrazkową „ In the cafe’ „ , płytka CD,str.40-41(w podręczniku),

-słuchamy poszczególne części historyjki i wskazujemy  odpowiednią część zatrzymując płytkę, powtarzamy treść historyjki,

-uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

  1. I like… – słuchamy i ogdrywamy historyjkę obrazkową i mówimy o ulubionym/ nielubianym jedzeniu.

-słuchamy historyjkę o ulubionym jedzeniu,CD, str.42 (w podręczniku),

-uczymy się jak powiedzieć „ I like…, I don’t like …” (Ja lubię…, Ja nie lubię…),płytka CD,

-rysujemy na kartce ulubione rodzaje jedzenia,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Tydzień: 23 – 29. 03

Kontakt: m.gacuta@wp.pl

słuchamy płytki CD, recytujemy poznane rymowanki, śpiewamy poznane piosenki

 

 

Proszę powtórzyć słownictwo z dotychczas omówionych działów – dział 1 – 3