Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
J. ANGIELSKI 3 | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

J. ANGIELSKI 3

Tydzień: 25.05 – 29.05

  1. Monday, Tuesday… – słuchamy i odgrywamy dialog.

przyglądamy się ilustracjom w ćw.1/54  w książce, dzieciom

i opowiadamy po polsku co tam się dzieje na kolejnych

czterech   ilustracjach przedstawiających Minnie, Pata i Lily,

– słuchamy płytkę  CD, ćw.1/54 i wskazujemy kolejno usłyszane dialogi,

– słuchamy jeszcze raz i powtarzamy dialogi,

– staramy się samodzielnie przeczytać role,

– w ćwiczeniu 2/54 słuchamy płytkę CD i wskazujemy na rzeczy do

jedzenia oraz dni tygodnia słuchając i powtarzając,

– jeszcze raz czytamy dialogi z ćw.1/54,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw.1, 2/44).

     2 .Piszemy o posiłkach i dniach tygodnia.

          – w ćw.1/55 należy zwrócić uwagę na trzy osoby, dni tygodnia,

jedzenie oraz czas ( Saturday, Tuesday, Monday, dinner, breakfast,

lunch, one o’clock, seven o’clock, six o’clock),

– należy  przyporządkować  osoby  do jedzenia i do czasu,

– w zeszycie piszemy piszemy uzupełnione zdania o każdej osobie

( na szarym tle o pierwszej osobie zdania są również podane jako

przykład i je też należy uzupełnić),

– opowiadamy co dzieje się na ilustracjach w ćw. 2/55 po polsku

i ustalamy co robi dziewczynka i co robią jej rodzice ,

– słuchamy płytkę CD i wskazujemy produkty żywnościowe,

– powtarzamy części rymowanki  z zatrzymywaniem płytki CD,

– samodzielnie staramy się czytać rymowankę,

– jeszcze raz słuchamy rymowankę i ustnie po angielsku odpowiadamy

na pytanie jakie jedzenie znalazła dziewczynka i jaką nową potrawę

wymyśliła( może być po polsku, też ustnie).

BARDZO PROSZĘ I PRZYPOMINAM O NADROBIENIU ZALEGŁOŚCI

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla dzieci rozpoczynających przygodę z angielskim.

 

Mirosław Gacuta

Tydzień:   18.05 – 22.05

  1. Meal times – poznajemy nazwy posiłków i artykułów spożywczych oraz mówimy wierszyk.

 

– przyglądamy się ilustracji kuchni na stronie 50 w książce, osobom

oraz produktom spożywczym i opowiadamy po polsku co tam się dzieje,

– słuchamy płytkę  CD i wprowadzamy nowe słownictwo dotyczące

artykułów spożywczych i nazwy posiłków; str. 50-51 w książce,

– słuchamy i powtarzamy nazwy produktów oraz wskazujemy numery

produktów umieszczone  na ilustracji,ćw.1/50, płytka CD,

– słuchamy płytkę(2.15)CD i ustnie odpowiadamy na pytania Zabadoo

gdzie umieszczone są produkty spożywcze,

– słuchamy i powtarzamy wierszyk (wyrazy na końcu książki, str. 80),

zatrzymując płytkę CD, ćw.2/51,

– staramy się samodzielnie przeczytać wierszyk, ćw. 2/51

– w ćwiczeniu 3/51 słuchamy płytkę CD i podajemy ustnie imię osoby

posiadającej jedzenie,

– jeszcze raz słuchamy wierszyk,                                                                            – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw.1, 2/42),

do wyboru.

 

       2 . Sandy’s breakfast – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową oraz zapisujemy godziny.

 

– opowiadamy co dzieje się na kolejnych częściach historyjki po polsku;

str. 52,

– słuchamy historyjkę (płytka CD) i wskazujemy właściwy obrazek,

– powtarzamy części historyjki z zatrzymywaniem płytki CD, ćw. 1/52,

– samodzielnie staramy się czytać historyjkę,

– słuchamy kolejne ćwiczenie z płytki CD, ćw.2/53,słuchamy

i zapisujemy w zeszycie czas zdaniami,

– jeszcze raz słuchamy historyjkę,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćwiczeniach( ćw.1 /43),

do wyboru.

 

BARDZO PROSZĘ I PRZYPOMINAM O NADROBIENIU ZALEGŁOŚCI

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Tydzień:   11.05 – 15.05

  1. The Bonfire Night – śpiewamy piosenkę.

 

– przyglądamy się zdjęciom na str.74 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– podobnie jak w czasie Świąt  Wielkiej Nocy w Polsce strzela się

petardami(Nowy Rok również), pali zimne ognie w czasie świąt

Bożego Narodzenia tak i w Wielkiej Brytanii jest święto Nocy Ognia,

5 listopada- Bonfire Night, gdzie pali się ogniska, fajerwerki itp.,

– słuchamy płytkę CD w ćw.1/74 i wskazujemy kolejne zdjęcia  zatrzymując nagranie,

– słuchamy jeszcze raz, wskazujemy tekst usłyszany z nagrania                         i powtarzamy słuchając i zatrzymując płytkę CD,                                                                                                – następnie staramy się przeczytać teksty  samodzielnie,

– w tekstach tych jest sporo znanych uczniom słówek, innych

szukamy w słownikach(można skorzystać ze słowniczka na

str.80- Festivals),

– staramy się wysłuchać piosenkę z ćw.2/74 dwa razy i próbujemy

śpiewać (piosenki nie uczymy się na pamięć)

 

       2 . Now I know – omówienie i podsumowanie materiału

            z rozdziału 4.

 

– powtarzamy słownictwo zawarte w dziale 4 (na stronie 79 w książce),

– powtarzamy rymowanki i piosenkę zawartą w dziale(słuchamy CD),

– słuchamy,  recytujemy  z płytką CD, zatrzymując nagranie,                                                                 – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Tydzień: 04.05 – 08.05

  1. Measuring – czytamy i piszemy o rozmiarach.

 

– wraz z płytką CD i st. 47 w podręczniku śpiewamy piosenkę o zakupach wskazując owoce, zabawki, meble i ubranie(słownictwo na końcu książki),

– przyglądamy się ilustracjom na str.48, ćw.1 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– staramy się nazywać po angielsku i użyć jak najwięcej wyrazów,

– następnie indywidualnie czytamy pięć pytań i odpowiedzi,

– przyporządkowujemy zdania do ilustracji, pracujemy ze słownikiem

( ćwiczenie robimy ustnie),

-uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

  1. Czytamy, słuchamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

 

– przyglądamy się ilustracjom na str.49 w podręczniku i staramy się opowiedzieć po polsku co widzimy, co się dzieje,

– staramy się nazwać po angielsku i użyć jak najwięcej wyrazów,

– słuchamy płytkę CD w ćw.1/49 i wskazujemy kolejne obrazki zatrzymując nagranie,

– słuchamy jeszcze raz, wskazujemy tekst usłyszany z nagrania i powtarzamy słuchając i zatrzymując płytkę CD,                                                                                                – następnie staramy się przeczytać historyjkę samodzielnie,                           – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Tydzień: 27. 04 – 01. 05

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy III

( 27.04.20 – 30.04.20 )

  1. Popularne świąteczne piosenki brytyjskie.

– w miarę  możliwości i dostępności internetu zapoznajemy się z

tekstami piosenek  (słuchamy i oglądamy, a jeśli uczniowie znają niektóre

wtedy starają się śpiewać)-to są adresy” youtube „ :

https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

https://www.youtube.com/watch?v=EIVoIaqd0nc

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Tydzień: 20. 04 – 24. 04

  1. Tradycje świąteczne w Wielkiej Brytanii-słuchanie i czytanie tekstu.

– słuchamy tekst czytany  przez rodzica  (bardzo proszę o pomoc i  przeczytanie tekstu),

–  czytamy o zabawach świątecznych w Wielkiej Brytanii (uczniowie sami starają się czytać tekst o zabawach),

–  na kartce papieru rysunkowego rysujemy lub malujemy wielkanocną pisankę.

TEKST DO PRZECZYTANIA PRZEZ RODZICA:

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii jednak trochę inaczej odnoszą się do tego wiekowego święta. Historia ich tradycji sięga czasów, gdy chrześcijaństwo nie było jeszcze znane. Nazwa Wielkanoc (ang. Easter) wzięła się od imienia anglo-saskiej bogini wiosny – Eostre. Jej głównymi symbolami było szczęście i  narodziny. Dawniej Święta Wielkiej Nocy w krajach celtyckich, kojarzone były z pożegnaniem zimnych dni i przywitaniem wiosennej aury. Na tę okazję rozpalano wielkie ognisko by, chociaż na pewien czas przegonić zimę. Ponadto okazją do świętowania nie było tylko nadejście wiosny, ale również koniec postu. W XVIIw. istniał zwyczaj, rozdawania pieniędzy w Wielki Czwartek. Dziś tradycja ta wygląda nieco inaczej. Podczas corocznej ceremonii Royal Maundy, Królowa obdarowuje zasłużone kobiety i mężczyzn (liczba osób zależy od wieku Królowej) czerwonymi i białymi portfelami. W ich wnętrzu znajdują się specjalnie wybijane na tę okazję monety – symbol zasłużenia dla społeczeństwa.

Jak współczesne społeczeństwo celebruje Święta Wielkiej Nocy w Zjednoczonym Królestwie?

Na Wyspach, Wielki Pątek (Good Friday) jak i poniedziałek wielkanocny są dniami wolnymi od pracy. W Polsce mamy „lany poniedziałek”, na ziemiach brytyjskich w Easter Monday, nie ma takiej tradycji. Symbolem tego święta jest natomiast „Easter Bunny”, który nie ma zbyt wiele wspólnego z z chrześcijańskim zajączkiem wielkanocnym. „Easter Bunny” przynosi dzieciom drobne upominków w postaci słodyczy.

Niedziela Wielkanocna dla wielu Brytyjczyków jest bardzo rodzinnym dniem. W gronie najbliższych spotykają podczas śniadania, wybierają się do kościoła lub na spacer. Wiele rodzin w tych dniach wybiera się poza granice kraju, najczęściej w cieplejsze zakątki świata.

W niektórych częściach Wielkiej Brytanii tradycją jest dość nietypowy zwyczaj: zawody w toczeniu jajek z górki. Co ciekawe można się w nim doszukać chrześcijańskich symboli. Turlanie jajka symbolizuje odkrywanie kamienia do groty, w której spoczywało ciało ukrzyżowanego wcześniej Jezusa. Ostatecznie wygrywa osoba, którego jajko przetrwa zabawę.

                                                                                                                                           Jajka wielkanocne tak, ale nie kolorowe pisanki

Brytyjczycy już jakiś czas temu zrezygnowali z kolorowych pisanek na rzecz czekoladowych jajek. Kuchnia Zjednoczonego Królestwa w ciągu tych czterech dni również rządzi się swoimi prawami. Oprócz popularnych czekoladowych jajek, w sklepach dominują bułeczki z charakterystycznym krzyżem, pieczone specjalnie na tą okazję. Simnel cake – ciasto pokryte warstwą masy marcepanowej. Można je poznać po 11 marcepanowych kulkach umieszczonych na wierzchu. Dlaczego akurat taka liczba? Ponieważ apostołów, bez Judasza było jedenastu. Brytyjczycy uważają, że za swoje zachowanie, akurat ten uczeń Jezusa nie zasługuje na żadne słodkości.

TEKST DO CZYTANIA PRZEZ UCZNIÓW:

Popularne zabawy:

EGG HUNT – polowanie na jajka, polega na tym, że dzieci szukają czekoladowych jajek w ogrodzie, schowanych tam wcześniej wśród traw, krzewów, a nawet drzew przez rodziców. Wygrywa to dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej. Poszukiwanie jajek odbywa się w poranek niedzieli Wielkanocnej.

ROLLING EGGS – to nic innego jak toczenie jajek z góry, wygrywa ten, którego jajko rozbije się jako ostatnie.

PACE – EGGING – dzieci w Anglii chodzą od domu do domu w Wielkanoc i proszą o czekoladowe jajka. A w zamian za otrzymanie ich śpiewają piosenkę, w której obiecują nie pojawić się u danej osoby, aż do następnej Wielkanocy.

 

Niechaj miłość Zmartwychwstałego Chrystusa
staje się źródłem siły, mocy i wiary
na każdą chwilę dnia.
Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiejnocy
życzy  Mirosław Gacuta.

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla dzieci rozpoczynających przygodę z angielskim.

 

Mirosław Gacuta

 

 

Tydzień: 13.04 – 17.04

  1. He wants to buy an apple – gramy w gry I śpiewamy piosenkę o zakupach.

– słuchamy płytkę CD i powtarzamy wierszyk ze strony 45 w podręczniku  ( ćw.2/45 ),

– pytamy o ceny rzeczy w poszcz. sklepach (ćw.1/46), powtarzamy po płytce CD   ( HAŁ MACZ  IZ DE …?),

–  wskazujemy i powtarzamy komendy Zabadoo, strona 46, ćw.2, słuchając płytkę CD,                                                                                                – staramy się powtórzyć polecenia z pamięci i wykonać je                              – słuchamy piosenkę o zakupach (str.47) z płytki CD,                                        – uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla dzieci rozpoczynających przygodę z angielskim.

 

Mirosław Gacuta

Tydzień: 06.04 – 10.04

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy III

( 06.04.20 – 08.04.20 )

 

  1. He’s got two pounds – słuchamy, czytamy i odgrywamy dialog oraz mówimy i piszemy ceny.

– przyglądamy się poszczególnym częściom ról  na str.44 w podręczniku,

-słuchamy poszczególne części historyjki i wskazujemy  odpowiednią część zatrzymując płytkę CD,

-powtarzamy role (zwracamy uwagę na słownictwo dot. cen-„PAŁNDS-funty, PENS- pensy, AJW GOT- ja mam, HAŁ MACZ ?- ile?),

-zaglądamy do słownika na końcu książki,

– słuchamy płytki CD i powtarzamy – ćw.2 ze str.44,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla dzieci rozpoczynających przygodę z angielskim.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień: 30.03 – 05.04

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla klasy III

( 30.03.20 – 03.04.20 )

  1. Shopping – słuchamy nagrania, poznajemy rodzaje sklepów i recytujemy wierszyk.

-poznajemy rodzaje sklepów i nowe słownictwo; płytka CD i str.40-41 w podręczniku, opisujemy ustnie rodzaje sklepów(słownictwo na końcu książki),

-słuchamy z CD nazwy sklepów i powtarzamy je,

-słuchamy wierszyk, czytamy razem z CD, potem indywidualnie czytamy wierszyk, uczymy się wierszyka na pamięć(termin – po świętach),

-uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

  1. Mother’s Day – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową oraz słuchamy o zakupach.

– słuchamy historyjkę obrazkową „ Mother’s  Day „ , płytka CD,

strona 42-43 w podręczniku,

-słuchamy poszczególne części historyjki i wskazujemy  odpowiednią część zatrzymując płytkę,

-powtarzamy treść historyjki,

-zaglądamy do internetu i dowiadujemy się o różnych terminach obchodów Dnia Matki w innych krajach,daty zapisujemy do zeszytu,

– uzupełniamy materiały ćwiczeniowe w ćw. (do wyboru).

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Tydzień 23 – 29. 03

Kontakt: m.gacuta@wp.pl

słuchamy płytki CD, recytujemy poznane rymowanki, śpiewamy poznane piosenki

 

Proszę powtórzyć słownictwo z dotychczas omówionych działów – dział 1- 3