Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
KLASA VI | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

KLASA VI

Zadania do wykonania

Tydzień:  25.05 – 29.05

Zapisywanie plików w formacie PDF

Otwórz link i obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=Kl8iTTpeh30

Tydzień: 04.05. – 22.05

Przystępujemy do konkursu „Dom moich marzeń”

Praca polega na stworzeniu projektu za pomocą  grafiki trójwymiarowej.

Uczestnikami konkursu są uczniowie klas VI – VIII.

Dodatkowo mogą do niego przystąpić chętni uczniowie z klas młodszych.

Program jest dostępny  on line

https://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Grafika_tr%C3%B3jwymiarowa

 

Konkurs polega na wykonaniu pracy w programie Publish Your Design.

Linki do tego programu otrzymaliście na stronie internetowej naszej szkoły w zdalnym nauczaniu ( informatyka kl. VI, VII, VIII)

Udział w konkursie jest obowiązkowy, ponieważ będzie realizowany w ramach lekcji i informatyki.

Termin nadsyłania prac: 22.05. 2020 r.

Najlepsze prace zostaną nagrodzone!

Życzę powodzenia!

I. Sierocka – Twaróg

Tydzień: 27.04 – 01.05

To jest link do strony zawierającej informacje na temat grafiki trójwymiarowej.

https://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Grafika_tr%C3%B3jwymiarowa

To jest link do strony zawierającej program do tworzenia grafiki trójwymiarowej Publish Your Design

http://www.publishyourdesign.com/design

Stwórz w tym programie obiekt lub jakiś przedmiot lub pojazd czy też zupełnie coś innego. Wyślij plik lub zdjęcie z wykonana pracą.

Tydzień: 30.03 – 05.04

Tydzień: 06.04 – 11.04

Karta pracy

 

Przygotuj w programie MS Excel listę zawierającą imiona i nazwiska twoich koleżanek i kolegów z klasy lub członków rodziny. Przy każdej osobie wpisz dzień jej urodzin, wzrost oraz płeć. Listę zapisz w Teczce ucznia pod nazwą lista_znajomych.

 

Wprowadzanie danych
1.   Kliknij w komórkę A1 i wpisz nagłówek: „Lp.”.

2.   Kliknij w komórkę B1 i wpisz nagłówek: „Imię”.

3.   Kliknij w komórkę C1 i wpisz nagłówek: „Nazwisko”.

4.   Kliknij w komórkę D1 i wpisz nagłówek: „Dzień urodzin”.

5.   Kliknij w komórkę E1 i wpisz nagłówek: „Wzrost (w cm)”.

6.   Kliknij w komórkę F1 i wpisz nagłówek: „Płeć”.

7.   Uzupełnij tabelę odpowiednimi danymi.

Formatowanie komórek
1.   Zaznacz komórki od A1 do F1.

2.   Kliknij prawym przyciskiem myszy na zaznaczonych komórkach i z menu podręcznego wybierz opcję Formatuj komórki.

3.   W otwartym oknie na karcie Czcionka ustaw krój czcionki, jej wielkość oraz kolor według własnego pomysłu. Ustaw Styl czcionki na Pogrubiony.

4.   Na karcie Obramowanie wybierz opcje Kontur oraz Wewnątrz, następnie wybierz odpowiadające ci styl obramowania oraz kolor.

5.   Na karcie Wypełnienie wybierz kolor wypełnienia. Pamiętaj, aby wyraźnie różnił się on od koloru tekstu.

6.   Na koniec kliknij OK.

Autouzupełnianie
1.      Kliknij w komórkę A2 i wpisz liczbę 1.

2.      Kliknij w komórkę A3 i wpisz liczbę 2.

3.      Zaznacz komórki A2 i A3.

4.      Najedź kursorem na mały czarny kwadrat znajdujący się w prawym dolnym rogu zaznaczonych komórek.

5.      Kiedy kursor zmieni kształt na czarny znak plus, kliknij i przytrzymaj lewy przycisk myszy, a następnie przeciągnij myszą w dół, uzupełniając komórki kolejnymi liczbami.

Formatowanie warunkowe
1.      Zaznacz komórki w kolumnie „Płeć”.

2.      Na karcie Narzędzia główne wybierz Formatowanie warunkowe.

3.      Następnie wybierz Reguły wyróżniania komórek, a potem Równe…

4.      W otwartym oknie w pierwszym polu wpisz „dz”, a z listy rozwijanej wybierz odpowiadające Ci formatowanie, np. Jasnoczerwone wypełnienie. Kliknij OK.

5.      Powtórz kroki 2–4, tym razem wpisz „ch” i wybierz inny styl formatowania, np. Zielone wypełnienie z ciemnozielonym tekstem.

Sortowanie danych
1.   Zaznacz wszystkie kolumny zawierające dane – z wyjątkiem kolumny A.

2.   Na karcie Narzędzia główne wybierz opcję Sortuj i filtruj.

3.   Z menu wybierz opcję Sortowanie niestandardowe.

4.   W otwartym oknie zaznacz opcję Moje dane mają nagłówki.

5.   Z listy Kolumna wybierz Nazwisko.

6.   Z listy Sortowanie wybierz Wartości.

7.   Z listy Kolejność wybierz Od A do Z.

8.   Kliknij Dodaj poziom i powtórz kroki 5–7, tym razem z listy Kolumna wybierz Imię.

9.   Zatwierdź przyciskiem OK.

 

Konkurs

Drodzy Uczniowie!

W związku z czasowym ograniczeniem pracy w szkole proszę, abyście w ramach informatyki przystąpili do konkursu „W bibliotece cały świat”  organizowanego przez Bibliotekę Szkolną oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Dubiczach Cerkiewnych. Każdy z uczniów ma wybrać temat oraz sposób przedstawienia pracy.

Pracę należy wykonać do 7 kwietnia i przesłać na mój adres: iwonasierockat@interia.pl

 

  1. Informacje ogólne o konkursie

– konkurs obejmuje stworzenie prezentacji w 3 kategoriach do wyboru:

1) w formie krótkiego filmu (min 3- 4 min)

2) pokazu slajdów (min 30 klatek)

3) animacji  wykonanej w programie Pivot Animator (do ściągnięcia za darmo)

– tematyka prac to:  biblioteka, książka, czytelnictwo i jego promowanie, korzyści wynikające  z czytania książek, myśli i cytaty na ten temat

Iwona Sierocka – Twaróg