Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
MATEMATYKA 4 | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

MATEMATYKA 4

Tydzień:  31 marca – 8 kwietnia

  1. Liczby mieszane, ułamki właściwe i niewłaściwe
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcję „Ułamki właściwe, niewłaściwe i liczby mieszane”

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku, strona 84
  • Zapisz w zeszycie pięć przykładów liczb mieszanych, po tyle samo ułamków właściwych oraz niewłaściwych
  1. Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcję pod tym samym tytułem

albo

  • Przeczytaj w podręczniku tekst na stronie 86 – poziom B
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania : 1/110, 3/110, 7/111
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie ćwiczenia 7/111 – wystarczą same ułamki niewłaściwe, termin do 8 kwietnia
  • Pisząc ułamki zwykłe, możesz używać znaku „/”, np. dwie trzecie to 2/3
  1. Ułamek jako wynik dzielenia czyli iloraz
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcję „Ułamek jako wynik dzielenia”

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku strona 90
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1 i 2 na stronie 113
  1. Zamiana ułamka niewłaściwego na liczbę mieszaną
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcję pod tym samym tytułem

albo

  • Przeczytaj w podręczniku tekst na stronie 86 – poziom C
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 2/110 oraz 8/111
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie ćwiczenia 8/111 – wystarczą same liczby mieszane, termin do 8 kwietnia
  • Liczby mieszane możesz zapisywać tak: 5 i 3/7 to pięć całych i trzy siódme

 

Tydzień 18 – 25 marca

  1. Powtórzenie wiadomości z działu „Figury geometryczne – część 1”
  • wykonać w zeszycie ćwiczeń zestaw zadań powtórzeniowych „Przed klasówką” z tego działu
  1. Ułamek jako część całości
  • obejrzeć na pistacjatv „Ułamek zwykły jako część całości” oraz „Ułamki właściwe na osi liczbowej”
  • wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania z tego tematu (chętni dodatkowo „Dla dociekliwych”)

Tydzień 25 – 31 marca

  1. Porównywanie ułamków o jednakowych mianownikach oraz o jednakowych licznikach
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcje „Porównywanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach”, „Porównywanie ułamków zwykłych o tych samych licznikach”

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku, strony 74 – 75
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze stron 106 – 107
  • Chętni dodatkowo ćwiczenie „Dla dociekliwych”
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie ćwiczenia 4 /107 – samo hasło, termin do 31 marca
  1. Skracanie i rozszerzanie ułamków
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcje „Rozszerzanie ułamków zwykłych”, „Skracanie ułamków zwykłych”

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku, strony 77 – 78
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze stron 108 – 109
  • Chętni dodatkowo ćwiczenie „Dla dociekliwych”
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie ćwiczenia 6/109 – samo hasło, termin do 31 marca
  • Jeśli nie potrafisz rozwiązać któregoś z ćwiczeń, zamień je na wybrane przez siebie zadanie z podręcznika z tego samego tematu.
  • Ćwiczenia „Dla dociekliwych” sprawdzę na oceny już po powrocie do szkoły. Pamiętaj, że 5 takich zadań to szóstka, 4 zadania – piątka.
  • W razie potrzeby możesz skorzystać z e-podręcznika (nowaera.pl/naukazdalna)
  • Pytania, uwagi, trudności oraz rozwiązania ćwiczeń przesyłaj na badruzba@wp.pl