Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
MATEMATYKA 5 | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

MATEMATYKA 5

Tydzień:  31 marca – 8 kwietnia

  1. Obliczanie pól równoległoboków
  • Rozwiąż w zeszycie zadanie 1/57, poziom A, przykłady a ,d, e, f oraz

zadanie 1/58, poziom D, przykłady a, b, e, f, h, i z podręcznika.

Pamiętaj:

  • Aby obliczyć pole równoległoboku, pomnóż podstawę i wysokość.
  • 2 kratki to 1 cm
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie podanych przykładów z poziomu D zadania 1/58, termin do 8 kwietnia. Zapisz działanie i jego wynik.
  1. Pole rombu
  • Obejrzyj ponownie na pistacjatv wideolekcję „Pole równoległoboku i rombu” . Zwróć uwagę na dwa sposoby obliczania pola rombu:
  • Mnożymy podstawę rombu i wysokość tak jak w równoległoboku, bo przecież romb nim jest.
  • Mnożymy przekątne rombu i otrzymany wynik dzielimy przez 2. Ten sposób jest stosowany najczęściej.

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku, strona 54 – pole rombu
  1. Obliczanie pól rombów
  • Rozwiąż w zeszycie zadanie 1/57, poziom A, przykłady b, c oraz

zadanie 1/58, poziom D, przykłady c, d, g z podręcznika.

  • Prześlij na e-maila rozwiązanie podanych przykładów z poziomu D zadania 1/58, termin do 8 kwietnia. Zapisz działanie i jego wynik. Kreskę ułamkową możesz zastąpić znakiem dzielenia : lub /.
  1. Pole równoległoboku i rombu – zadania tekstowe
  • Rozwiąż w zeszycie zadania 2/59, 5/59 i 10/60 z podręcznika.
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie zadania 10/60 w terminie do 8 kwietnia.

Rozwiązania zadań będę oceniać w następujący sposób:

– na ocenę trzeba rozwiązać 4 zadania

– poprawne rozwiązanie to plus, niepoprawne to minus

– jeśli w rozwiązaniu jest błąd rachunkowy, ale rozumowałeś/aś poprawnie otrzymujesz pół plusa

– cztery plusy to piątka, trzy plusy – czwórka itd., z kolei np. trzy plusy i pół plusa to 4+, dwa plusy i pół plusa to 3+ itd.

 

Tydzień 18 – 25 marca

  1. Powtórzenie wiadomości z działu „Ułamki dziesiętne”
  • wykonać w zeszycie ćwiczeń zestaw zadań powtórzeniowych „Przed klasówką” z tego działu
  1. Pole figury
  • obejrzeć na pistacjatv „Pola figur – wprowadzenie”, „Graficzne porównywanie pól figur” oraz „Jednostki pola – wprowadzenie”
  • wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania z tego tematu (chętni dodatkowo „Dla dociekliwych”)

Tydzień 25 – 31 marca

  1. Obwód i pole prostokąta
  • Rozwiąż w zeszycie zadania 4/50, 5/50, 12/51, 18/51 z podręcznika.

Pamiętaj:

  • Aby obliczyć obwód prostokąta, należy dodać długości jego wszystkich boków (prościej: 2 razy dłuższy bok + 2 razy krótszy bok)
  • Aby obliczyć pole prostokąta, należy pomnożyć jego wymiary (długość i szerokość)
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie zadania 12/51, termin do 31 marca
  1. Pole równoległoboku
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcję „Pole równoległoboku i rombu”

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku, strony 53 (od pole równoległoboku) – 54 (do pole rombu)
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 109
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie ćwiczenia 3/109 , termin do 31 marca
  • W razie potrzeby możesz skorzystać z e-podręcznika (nowaera.pl/naukazdalna)
  • Pytania, uwagi, trudności oraz rozwiązania ćwiczeń przesyłaj na badruzba@wp.pl

Tydzień 25 – 31 marca

  1. Obwód i pole prostokąta
  • Rozwiąż w zeszycie zadania 4/50, 5/50, 12/51, 18/51 z podręcznika.

Pamiętaj:

  • Aby obliczyć obwód prostokąta, należy dodać długości jego wszystkich boków (prościej: 2 razy dłuższy bok + 2 razy krótszy bok)
  • Aby obliczyć pole prostokąta, należy pomnożyć jego wymiary (długość i szerokość)
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie zadania 12/51, termin do 31 marca
  1. Pole równoległoboku
  • Obejrzyj na pistacjatv wideolekcję „Pole równoległoboku i rombu”

albo

  • Przeczytaj temat w podręczniku, strony 53 (od pole równoległoboku) – 54 (do pole rombu)
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 109
  • Prześlij na e-maila rozwiązanie ćwiczenia 3/109 , termin do 31 marca
  • W razie potrzeby możesz skorzystać z e-podręcznika (nowaera.pl/naukazdalna)
  • Pytania, uwagi, trudności oraz rozwiązania ćwiczeń przesyłaj na badruzba@wp.pl