Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
MUZYKA 4 | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

MUZYKA 4

Tydzień: 25.05 – 30. 05

Temat: Nauka piosenki pt. „Dla Ciebie, Mamo”
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1hFV9JVaOcVHMX_Yo_XXoshCWYoyMrZDrkOHuyM792HE/edit?usp=sharing

Tydzień: 18.05 –  23.05
Temat: Tajemnicze znaki: krzyżyk i bemol.
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1ajuqbeMvaWaMs5owpGwjNl7y7qNjor83eZiNJV3k7Z4/edit?usp=sharing

Tydzień: 11.05 –  16.05

Temat: Zabawa i żart w muzyce
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1N9l3NG4i9ZV3qWbfwiQwCfppvHUz4Z1h5nUxQJmiIjE/edit?usp=sharing

Tydzień: 04.05 –  09.05

Temat: Majowe święta Polaków.
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1fA8CMSzWj5WPcsvMUDt6LBv-045wAcpBiNRLkbrVY4w/edit?usp=sharing

Tydzień: 27.04 – 01.05

Temat: Dzień Ziemi. Muzyka i ekologia.
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1AvMu0ADTjbvzO9jpCyIxar-wGsjy2Hfb6oOsBzfRJYo/edit?usp=sharing

Tydzień: 20. 04 – 24. 04

Temat: Wielkanocne zwyczaje.
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1N43LNjjAU6zBVKx2aUeLAUrqWb48szEb2O4fqZVeH6g/edit?usp=sharing

Pamiętaj o wykonaniu ćwiczeń: link w ostatnim slajdzie.
Pytania: muzykaplasyka.@op.pl

Tydzień: 06.04 – 10.04

Temat: Muzyczne powitanie wiosny
Zapoznaj się z tematem – link:
https://docs.google.com/presentation/d/1mkm1K9PDJpuEF18Lmi0b3E0vJw0jNuAMTkR3YiSp06k/edit?usp=sharing

Pamiętaj o wykonaniu ćwiczeń- link w ostatnim slajdzie
Pytania proszę kierować: muzykaplastyka@op.pl

 

Tydzień: 30.03 – 05.04

Temat: Folklor
Zapoznaj się z prezentacją:
https://docs.google.com/presentation/d/1S0P8RkOR_2JoKYfWFXyIFR3pnc2gzI95e4ev8wrkR3c/edit?usp=sharing

Przeczytaj: podręcznik str. 87, 88, 89, 90
Zapoznaj się z piosenką „Uciekła mi przepióreczka”. Nie trzeba uczyć się na pamięć.

Wykonaj ćwiczenia sprawdzające. Pamiętaj o kliknięciu „Wyślij”. Link:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfany9oNKT0pWHtfkKWaCDLp7l71-jN2Gg8U9QwV646D5Be8g/viewform?usp=sf_link

Tydzień: 23 – 29.03

W instrumentach perkusyjnych dźwięk jest wydobywany głównie przez uderzanie. Do gry używa się rąk, różnego rodzaju pałek oraz metalowych miotełek i prętów. Wyróżnia się instrumenty perkusyjne o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku. Na instrumentach z pierwszej grupy można zagrać melodię. Graną melodię można zapisać na pięciolinii. Do tej grupy zaliczamy kotły z drgającymi membranami, dzwonki, ksylofon, metalofon, dzwony rurowe, marimby, czelesty, wibrafony. Natomiast rolą instrumentów wydających dźwięki o nieokreślonej wysokości jest podkreślanie rytmu muzycznego. Nie można na nich zagrać melodii, Należą do nich: bębny, talerze (czynele), kołatki, kastaniety, marakasy (grzechotki), trójkąty, tamburyna.

 

Przeczytaj informacje w podręczniku na stronach 79 -82

 

Odpowiedz na pytania: odpowiedzi zapisz w zeszycie w formie notatki.

  1. Jak jest wydobywany dźwięk na instrumentach perkusyjnych?
  2. Wymień instrumenty perkusyjne melodyczne.
  3. Wymień instrumenty perkusyjne niemelodyczne