Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/themes/szkola/header.php on line 1
Przedszkole | Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych

Przedszkole

Tydzień:   25.05 – 29.05

Powtarzamy słownictwo oraz poznane piosenki.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień:   18.05 – 22.05

  1. Podsumowujemy działy „Toys” i „Body”.

–  w miarę  możliwości wraz z dzieckiem, przypominamy nazwy

zabawek i nazwy części ciała,

–  przypominamy i śpiewamy poznane piosenki dotyczące zabawek

i części ciała.

 

  1. Rozpoznajemy części ciała i różne zabawki-wycinanka.

– w miarę  możliwości i dostępności do starych kolorowych czasopism

czy katalogów wycinamy nożyczkami postacie ludzkie wskazując

i nazywając części ciała,

–  przy pomocy kolorowych wycinanek wycinamy kształty zabawek

i przyklejamy na kartkę papieru bloku rysunkowego,

– jeśli dzieci mają ochotę śpiewamy piosenkę (piosenka do wyboru).

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień:   11.05 – 15.05

  1. Grymasem twarzy pokazujemy uczucia.

–  w miarę  możliwości wraz z dzieckiem, przy pomocy lustra

grymasami twarzy pokazujemy uczucia zadowolenia, zdziwienia,

strachu itp.(ćwiczenie to uczy i przygotowuje do prawidłowej

wymowy fonetycznej głosek) stojąc twarzą twarz do dziecka,

– gramy w „samogłoskowe echo”- rodzic podaje samogłoski,

a dziecko powtarza, jeśli dziecko nie jest zmęczone możemy

dodawać do zabawy spółgłoski.

 

  1. Poznajemy nowe słownictwo typu:„shake (SZEJK), wave(ŁEJW)”.

– w miarę  możliwości i dostępności internetu zapoznajemy się ze

stroną i wykonujemy polecenia dotyczące części ciała:

https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

https://www.youtube.com/watch?v=1cqLp1RqHl8

– jeśli dzieci mają ochotę śpiewamy piosenkę (piosenka do wyboru).

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień:   04.05 – 08.05.20

  1. Wskazujemy i powtarzamy części twarzy.

–  w miarę  możliwości i dostępności internetu zapoznajemy się ze

stroną i powtarzamy części twarzy:

https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo

 

2 .Wykonujemy polecenia dotyczące części ciała.

– w miarę  możliwości i dostępności internetu zapoznajemy się ze

stroną i wykonujemy polecenia dotyczące części ciała:

https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms

Tydzień: 27. 04 – 01. 05

Tematy i zagadnienia z języka angielskiego dla przedszkolaków

( 27.04.20 – 30.04.20 )

  1. Wskazujemy części ciała.

– na ilustracjach, bądź w czasie zabawy z misiem, lalką wskazujemy dłonią poszczególne części  ciała.

 

2 .Tańczymy rytmicznie przy muzyce.

– przy włączonej muzyce, którą lubią dzieci unosimy ramiona,

nogi, obracamy się wokół własnej osi, robimy przysiady itp.(rodzice

w miarę możliwości ćwiczą razem z dziećmi),

– prosimy o zaśpiewanie ulubionej piosenki angielskiej(mogą to być

piosenki świąteczne.

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień: 27.04 – 01.05

Białoruska baśń ludowa

Zagadnienia z języka angielskiego do powtórzenia podczas zajęć z dziećmi

w czasie pandemii

Zajęcia nie powinny zajmować więcej niż 20 minut(grupy młodsze), 30 minut(grupy starsze) raz bądź dwa razy w tygodniu (w zależności od możliwości posiadanego czasu, sprzętu technicznego przez opiekunów oraz ich znajomości języka angielskiego, a także chęci do pracy wykazywanych przez pociechy czy stanu zdrowia).

Tydzień: 20.04 – 24.04

  1. Happy Easter !-słuchamy i śpiewamy piosenki o świątecznym króliczku.

–  w miarę  możliwości i dostępności internetu zapoznajemy się z

tekstami piosenek (słuchamy i oglądamy), a dzieci mogą śpiewać,

-to są adresy” youtube „ :

https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

 

2 . Wielkanocna pisanka-praca plastyczna.

– rysujemy, bądź malujemy wielkanocną pisankę.

 

Niechaj miłość Zmartwychwstałego Chrystusa
staje się źródłem siły, mocy i wiary
na każdą chwilę dnia.
Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiejnocy
życzy  Mirosław Gacuta.

 

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla uczniów uczących się języka angielskiego.

 

Mirosław Gacuta

 

Tydzień: 13.04 – 17.04

 

  1. Atrybuty świąt w WB.(dzieci słuchają tekstu czytanego przez rodzica-oczywiście w miarę możliwości i chęci słuchania-tekst można skrócić).
  2. Mieszkańcy Wielkiej Brytanii jednak trochę inaczej odnoszą się do tego wiekowego święta. Historia ich tradycji sięga czasów, gdy chrześcijaństwo nie było jeszcze znane. Nazwa Wielkanoc (ang. Easter) wzięła się od imienia anglo-saskiej bogini wiosny – Eostre. Jej głównymi symbolami było szczęście, narodziny i płodność. Dawniej Święta Wielkiej Nocy w krajach celtyckich, kojarzone były z pożegnaniem zimnych dni i przywitaniem wiosennej aury.
  3. Na tę okazję rozpalano wielkie ognisko by, chociaż na pewien czas przegonić zimę. Ponadto okazją do świętowania nie było tylko nadejście wiosny, ale również koniec postu. W XVIIw. istniał zwyczaj, rozdawania pieniędzy w Wielki Czwartek. Dziś tradycja ta wygląda nieco inaczej. Podczas corocznej ceremonii Royal Maundy, Królowa obdarowuje zasłużone kobiety i mężczyzn (liczba osób zależy od wieku Królowej) czerwonymi i białymi portfelami. W ich wnętrzu znajdują się specjalnie wybijane na tę okazję monety – symbol zasłużenia dla społeczeństwa.

4.   Jak współczesne społeczeństwo celebruje Święta Wielkiej Nocy w Zjednoczonym Królestwie?

  1. Na Wyspach, Wielki Pątek (Good Friday) jak i poniedziałek wielkanocny są dniami wolnymi od pracy. W Polsce mamy „lany poniedziałek”, na ziemiach brytyjskich w Easter Monday, nie ma takiej tradycji. Symbolem tego święta jest natomiast „Easter Bunny”, który nie ma zbyt wiele wspólnego z z chrześcijańskim zajączkiem wielkanocnym. „Easter Bunny” przynosi dzieciom drobne upominków w postaci słodyczy.
  2. Niedziela Wielkanocna dla wielu Brytyjczyków jest bardzo rodzinnym dniem. W gronie najbliższych spotykają podczas śniadania, wybierają się do kościoła lub na spacer. Wiele rodzin w tych dniach wybiera się poza granice kraju, najczęściej w cieplejsze zakątki świata.
  3. W niektórych częściach Wielkiej Brytanii tradycją jest dość nietypowy zwyczaj: zawody w toczeniu jajek z górki. Co ciekawe można się w nim doszukać chrześcijańskich symboli. Turlanie jajka symbolizuje odkrywanie kamienia do groty, w której spoczywało ciało ukrzyżowanego wcześniej Jezusa. Ostatecznie wygrywa osoba, którego jajko przetrwa zabawę.

8.   Jajka wielkanocne tak, ale nie kolorowe pisanki

  1. Brytyjczycy już jakiś czas temu zrezygnowali z kolorowych pisanek na rzecz czekoladowych jajek.
  2. Kuchnia Zjednoczonego Królestwa w ciągu tych czterech dni również rządzi się swoimi prawami. Oprócz popularnych czekoladowych jajek, w sklepach dominują bułeczki z charakterystycznym krzyżem, pieczone specjalnie na tą okazję. Simnel cake – ciasto pokryte warstwą masy marcepanowej. Można je poznać po 11 marcepanowych kulkach umieszczonych na wierzchu. Dlaczego akurat taka liczba? Ponieważ apostołów, bez Judasza było jedenastu. Brytyjczycy uważają, że za swoje zachowanie, akurat ten uczeń Jezusa nie zasługuje na żadne słodkości.

– Popularne zabawy:

EGG HUNT – polowanie na jajka, polega na tym, że dzieci szukają czekoladowych jajek w ogrodzie, schowanych tam wcześniej wśród traw, krzewów, a nawet drzew przez rodziców. Wygrywa to dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej. Poszukiwanie jajek odbywa się w poranek niedzieli Wielkanocnej.

ROLLING EGGS – to nic innego jak toczenie jajek z góry, wygrywa ten, którego jajko rozbije się jako ostatnie.

PACE – EGGING – dzieci w Anglii chodzą od domu do domu w Wielkanoc i proszą o czekoladowe jajka. A w zamian za otrzymanie ich śpiewają piosenkę, w której obiecują nie pojawić się u danej osoby, aż do następnej Wielkanocy.

 

2 . Wielkanocny króliczek-praca plastyczna.

– rysujemy, bądź malujemy wielkanocnego króliczka.

 

POWODZENIA! Jeśli będziecie mieć jakieś pytania

jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam.

 

Poprzednie tygodnie

Grupy starsze:

– piosenka powitanka, piosenka na zakończenie zajęć,

– liczenie do 6 (niektóre dzieci liczą biegle do 10),

– śpiewanie piosenki „Numbers song”,

– przypominanie nazw kolorów,

– śpiewanie piosenki „Colours song”,

– odpowiadanie na pytania typu „What is red?” (ŁOT IZ RED?),

– powtarzanie nazw zabawek,

– śpiewanie piosenki „Toys”,

– przypominanie nazw części ciała.

Grupa maluszków:

– piosenka powitanka, piosenka na zakończenie zajęć,

– przypominanie nazw kolorów,

– powtarzanie nazw zabawek,

– wskazujemy po polsku części ciała

Proces edukacyjny wspomagają również strony internetowe:

– strona dla rodziców- Oxford Parents!,

http://unilang.org –  nauka języka obcego,

www.nahliksoft.pl –  program do nauki języka angielskiego (darmowy),

www.translate.pl – tłumacz języka angielskiego,

www.anglomaniacy.pl – dla maluchów rozpoczynających przygodę z angielskim,

www.eprzedszkole.tvp.pl – dla przedszkolaków.

 

Mirosław Gacuta