REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Szkoła naszych marzeń”

(na rok szkolny 2018/2019)

współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020

 

 

  • 1

Informacje o projekcie

  1. Niniejszy regulamin określa zasady realizacji, rekrutacji i uczestnictwa w projekcie – „Szkoła naszych marzeń”.
  1. Beneficjentem projektu jest Gmina Dubicze Cerkiewne, ul. Główna 65, 17-204 Dubicze Cerkiewne  na podstawie umowy nr UDA-RPPD.03.01.02-20-0223/16-00 zawartej w dniu 09.07.2018 roku z Województwem Podlaskim, w imieniu którego działa Zarząd Województwa Podlaskiego. Realizatorem projektu jest Szkoła Podstawowa w Dubiczach Cerkiewnych, mieszcząca się przy ul. Parkowej 30, 17-204 Dubicze Cerkiewne.
  1. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Projekt realizowany w ramach Działania 3.1. Kształcenie i edukacja, poddziałanie 3.1.2. Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
  3. Realizacja projektu dotyczy okresu od 01.08.2018 do 30.06.2020.
  4. Projekt realizowany jest na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne.
  5. W ramach projektu przeprowadzone zostaną szkolenia, warsztaty i konsultacje w zakresie:
  • nowoczesnych metod edukacyjnych oraz aktualnej wiedzy metodycznej i ogólnodydaktycznej – zgodnie z opisem zadania 2 wniosku o dofinansowanie (wsparcie kierowane dla nauczycieli)
  • korzystania z narzędzi TIK w procesie dydaktycznym – zgodnie z opisem zadania 3 wniosku o dofinansowanie (wsparcie kierowane dla nauczycieli)
  • praktycznego stosowania poznanych metod edukacyjnych (edukacyjnych i TIK) – zgodnie z opisem zadania 4 wniosku o dofinansowanie (wsparcie kierowane dla nauczycieli)
  • kształcenia kompetencji społecznych, umiejętności uczenia się oraz postaw przedsiębiorczości i inicjatywności – zgodnie z opisem zadania 5 wniosku o dofinansowanie (wsparcie kierowane dla uczniów)
  • podniesienia poziomu kompetencji matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, wykorzystania metod eksperymentu w nauczaniu przedmiotów ścisłych – zgodnie z opisem zadania 6 wniosku o dofinansowanie (wsparcie kierowane dla uczniów).
  1. Celem projektu jest podniesienie jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej w gm. Dubicze Cerkiewne poprzez:

– realizację nowoczesnych programów edukacyjnych  podnoszących kompetencje kluczowe i umiejętności niezbędne na rynku pracy w zakresie matematyki, przyrody, uczenia się, przedsiębiorczości i inicjatywności, kompetencji społecznych przy pomocy zajęć dodatkowych dla uczniów z gm. wiejskiej

– doposażenie placówki

– podniesienie kompetencji nauczycieli poprzez kompleksowe szkolenia i wsparcie.

W okresie od 1.08.2018 r. do 30.06.2020 r.

  • 2

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki rekrutacji i udzielania wsparcia w ramach projektu „Szkoła naszych marzeń”.
  2. Wsparcie w ramach projektu skierowane jest do uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Dubiczach Cerkiewnych.
  3. Do projektu Beneficjent zakwalifikuje wszystkich uczestników projektu.
  4. Podczas rekrutacji stosowana będzie zasada równości szans co do wieku, wykształcenia i stopnia niepełnosprawności.
  5. Udział w zajęciach jest bezpłatny.
  6. Zajęcia będą odbywały się na terenie szkoły w dni od poniedziałku do soboty, w godzinach pozalekcyjnych.
  7. Zajęcia prowadzone będą zgodnie z harmonogramem zajęć, pod nadzorem wykonawców posiadających odpowiednie kwalifikacje. Wykaz zajęć jest dla każdej szkoły indywidualny – zgodnie z zapotrzebowaniem i diagnozą.
  8. Dla potrzeb realizacji zadań zakupione będą pomoce dydaktyczne, sprzęt elektroniczny i podręczniki.

 

  • 3

Kryteria i procedura naboru uczniów

  1. Dyrektor szkoły przeprowadzi w szkole spotkania informacyjne z uczniami i rodzicami, których celem będzie zapoznanie z założeniami i celami projektu oraz zachęcenie do udziału w nim.
  2. Ogłoszenie o projekcie i rekrutacji zamieszczone zostanie na stronach internetowych szkoły i Urzędu Gminy oraz na tablicach ogłoszeń.
  3. W szkole objętej projektem, będzie działał punkt rekrutacyjny/informacyjny, w którym dostępne będą wszelkie informacje dotyczące projektu oraz druki rekrutacyjne i promocyjne.
  4. Rekrutacja do projektu przeprowadzona będzie od sierpnia 2018 r.
  5. Uczestnicy Projektu zostaną wybrani spośród uczniów i nauczycieli szkoły wymienionej w §2 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
  6. Warunkiem uczestniczenia jest wypełnienie i złożenie w punkcie rekrutacyjnym Deklaracji uczestnictwa w projekcie wraz z oświadczeniami. Punkt rekrutacyjny znajduje się w szkole, do której uczęszcza uczestnik.
  7. Na tej podstawie Komisja rekrutacyjna kwalifikuje uczestnika do udziału w projekcie.
  8. Uczeń/nauczyciel, który w wyniku rekrutacji zakwalifikował się do udziału w projekcie zostaje pełnoprawnym Uczestnikiem projektu, a Beneficjent i Uczestnik Projektu stają się stronami umowy, której warunki określa Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie oraz deklaracja uczestnictwa w projekcie.
  9. Rekrutacja do projektu trwa w sposób ciągły. Oznacza to, iż w przypadku braku beneficjentów ostatecznych rekrutacja będzie kontynuowana aż do uzyskania zakładanej ilość beneficjentów ostatecznych. zorganizowane zostaną dodatkowe spotkania z uczniami i ich opiekunami, podczas których zachęcimy młodych ludzi do udziału w projekcie poprzez przedstawienie korzyści z niego płynących.
  10. Zasady rekrutacji na zajęcia realizowane w ramach projektu „Szkoła naszych marzeń”.

 

  • 4

Obowiązki uczestnika projektu

  1. Beneficjent zobowiązuje się do zapewnienia Uczestnikowi Projektu wsparcia zgodnego z zapisami niniejszego Regulaminu i wynikające z Wniosku o dofinansowanie projektu.
  2. Uczestnik Projektu jest uprawniony do nieodpłatnego udziału w projekcie.
  3. Uczestnikowi Projektu przysługuje prawo do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, przewidzianych we Wniosku o dofinansowanie
  4. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do rzetelnego uczestnictwa w zajęciach przewidzianych w ramach projektu, w wyznaczonych przez szkoły terminach.
  5. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do wypełniania testów umiejętności dla celów badań ewaluacji i monitorowania projektu, udziału w badaniach monitorujących zmniejszanie się zdiagnozowanych problemów.
  6. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad, w tym dbania o sprzęt i pomoce otrzymane/wykorzystywane podczas realizacji projektu, a także do stosowania się do poleceń wydawanych przez osoby zaangażowane w realizację projektu (dot. zakresu realizacji projektu).
  7. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do wypełnienia w trakcie trwania zajęć ankiet ewaluacyjnych.
  8. Beneficjent dopuszcza usprawiedliwione nieobecności Uczestnika Projektu spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi.
  9. Beneficjent zastrzega sobie prawo skreślenia Uczestnika Projektu z listy uczestników projektu w przypadku:
  • na pisemny wniosek rodzica/opiekuna prawnego wraz z podaniem przyczyny rezygnacji, uczestnik ww. wniosek przedkłada do Koordynatora,
  • na wniosek osoby prowadzącej zajęcia lub wniosek koordynatora uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w zajęciach,
  • rezygnacji Uczestnika Projektu z nauki/pracy w szkole biorącej udział w projekcie, na podstawie informacji uzyskanej od dyrektora szkoły,
  • w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia ponad 30 % zajęć.
  1. W przypadku rezygnacji lub skreślenia z projektu Uczestnik Projektu zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów.
  • 5

Postanowienia końcowe

  1. Zakres wsparcia może ulec zmianie w trakcie realizacji projektu.
  2. Realizatorzy projektu zastrzegają sobie prawo do zmian w niniejszym „Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie” lub wprowadzenie dodatkowych postanowień.
  3. O zaistniałych zmianach Beneficjent niezwłocznie poinformuje Uczestnika Projektu za pośrednictwem Koordynatora.
  4. W kwestiach nieregulowanych w „Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie” prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada Koordynator projektu.
  1. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępny jest w Biurze projektu oraz na stronach szkoły i Gminy w Dubiczach Cerkiewnych.
  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2018 roku i obowiązuje przez cały czas trwania projektu
  2. Załączniki do Regulaminu:
  • Kwestionariusz osobowy,
  • Deklaracja uczestnictwa w projekcie (uczeń, nauczyciel)
  • Oświadczenie uczestnika projektu i zgoda na przetwarzanie danych osobowych.